lenasnewlife

Denna blogg handlar om mina fyra hundar; bordercollierna Bezz 13 år, Guinezz 6 år, Glizz 1 år och en golden Raki 6 år. Om min viktresa som gett mig ett nytt liv, min familj, mina vänner, min utbildning till ackupunktör för hund och häst och alla trädgårdsprojekt.

Härlig lägervecka!

Publicerad 2012-08-21 21:18:28 i Allmänt

Tiveden, 12 aug - 19 aug 2012.
Årets träningsläger, massor av hundträning massor av skratt, många gamla goda hundhistorier, lite kultur och många glas vin.
 
Här bodde vi:
 
Utsikt från vår veranda:
 
 Gippa och Glizz i ljungen utanför vårt hus:
 
Inga-Lill, min uppfödare, min rumskompis men framför allt: min vän sen ca 30 år tillbaka:
 
Spår lades alla dagar.
Glizz prövar ängsspår:
 
Varje dag bestod av ett lydnadspass, ett uppletande och ett spår/rapportpass.
På anläggningen där vi bodde fanns en riktigt fin appellplan med hinder och även ett tält, om det skulle bli regn. Denna plan nyttjades varje dag.
Vi var sex "tanter" som åkte och totalt nio hundar. Här kommer ett fotokollage taget under veckan.
Med några få kommentarer.
 
UPPLETANDE:
 
Kringla:
 
 
Paxi:
 
Reva:
 
Gaia:
 
Glizz:
 
Lite bus med sista föremålet är kul, tycker lilla loppan:
 
Gippa (syster):
 
Cola:
 
Lova: (halvsyster)
 
LYDNAD:
 
Glizz
Inkallning.
 
Hopp
 
Apportering
 
  
 
En halt i linförighet.
 
Återgång från läggande under gång.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En "vilo"paus mitt i ett agillityhinder
 
Kringla:
Metallapportering.
Ljudgivning
 
Kryp
 
Gippa:
Ställande under gång.
Inkallning:
 
Lova:
Framförgående.
Hopp.
 
Reva:
Tungapportering.
 
Cola:
Metallapportering.
Kryp
 
Gaia:
Vittringsapportering
Tungapportering
"Rutan"
 
Paxi:
Läggande under gång
Hopp
 
Karlsson:
Apportering
Inkallning.
 
Domare, tävlingsledare och skrivare:
 
Publik
 
Lyxigt med tält när det regnade (endast en dag)
 
En dag fick vi fint besök från Värmdö: Görel och Lasse. Då bjöd vi på grillat.
 
Tror att dom trivdes riktigt bra! Många skratt blev det.
Inga-Lill, Görel och jag gick SBK´s instruktörsutbildning tillsammans. Vi utexaminerades 1982, ett bra tag sen. Men vi har alla tre hållit kurser och varit aktiva tävlande under alla år sen dess!
Skål Görel !
 
En dag åkte vi, efter skogsarbetet, in till Forsvik för att äta en god lunch och för att få lite kulturell inputt genom att besöka Forsvikks Bruk.
Här lunchade vi.
 
Vi besökte även en krog (lyxkrog) mitt inne i en skog!!!
Så otroligt fin och superdupergod mat. Där hade vi bestämt träff med två "gamla" klubbkompisar från Värmdö. Efter en härlig middag var vi hembjudna till dom på kaffe och bärpaj med hemmagjord vaniljsås. MUMS, så gott. Det blev en otroligt trevlig kväll. Tack K & P för en trevlig kväll.
 
Nedanför vårt boende fanns en sjö som Ingal-Lill och jag och alla hundarna besökte ett par gånger efter träningen. Hundarna fullkomligt älskade den lilla stranden och det sköna vattnet. Kändes lite extra roligt att få bjuda alla hundarna på en skönt dopp efter att ha jobbat så bra under dagen. Här blev det även en ny erfarenhet för lilla loppan. Hon SIMMADE för första gången. Men hjälp vad läskigt det blwv...hon försvann helt under ytan när hon skulle vända. Gissa om jag hade hjärtat i halsgropen. Andra gången gjorde hon likadant men sen lärde hon sig. Phu, skönt!
 
Badnymfer a la RevaLill:
Beviset;
Glizz simmar:
 
Glizz, min lilla loppa, har skött sig så bra. Hon går från klarhet till klarhet. Vi har fått så många tips och goda råd. Nu gäller det att kunna komma ihåg allt och förvalta kunskaperna. Ja, jag vet! Det finns telefon...
 
En vecka går så himla fort när man har roligt. Snart var det söndag och det var dags att städa stugorna och sedan ta farväl...
Men med vetskapen om att vi alla kommer att träffar på ett nytt läger, kanske någon annanstans, nästa år, gör det lite lättare. Och vi kommer ju att träffas under året.
 
På väg hem åkte jag till Hannah för att se hennes nya lägenhet. Så himla fin den är!
Där kommer hon och flickorna få det bra. Det känns skönt i en mammas/mormors hjärta.
 
Slutar med en fin bild på Glizz innan hon kastar sig i vattnet.
 
I morgon är sista semesterdagen...Om det blir hyfsat väder åker vi nog ut till Ön med kaffekorgen.
 
Glöm inte att vara rädda om varandra!
 
Lena & G-na
 
 

Kommentarer

Postat av: peggy mys & gaia

Publicerad 2012-08-21 21:45:36

ja, vad härligt det var! Tiden går för fort när man har roligt!
Och Lena, Ring, ring, bara du slog en signal :-) Kram!

Postat av: Susan

Publicerad 2012-08-22 00:07:38

Vad fina bilder, det ser ut som ni hade det super.Tog lång tid för L att lära sig simma med. Hon stod med vatten över tassarna och kikade fram tills i Juli ;)
Kram

Postat av: Görel

Publicerad 2012-08-22 20:16:44

Va kul att se alla foton, det var kul och gott att ses!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej som tycker jag är mitt i livet. Har passerat "de femtio" men har inte mått så bra som jag gör nu på över femton år. I januari 2011 genomgick jag en Duodenal switch operation. Det är en aggressivare typ av överviktsoperation. Denna op räddade nog mitt liv! Jag och min sambo Lasse bor på en liten gård, 1,5 mil utanför Sala. Vi flyttade hit 2007. Vi har haft några får, dock inte längre, men förhoppningsvis i framtiden igen. Ett gäng med dvärghöns finns här och vår charmige katt Vilmer. Vi har fyra hundar då vårt stora intresse är just hundar. Jag är instruktör inom Sv Brukshundklubben sen 1982. Tycker dock idag att träningen är roligare än själva tävlandet. Våra hundar är tre bordercollies; Bezz 13 år, Guinezz 6 år och Glizz 1 år samt en jaktgolden Raki 6 år. Går en utbildning i ackupunktur för hund och häst i Falun. Så intressant, så spännande och otroligt roligt. Skall bli spännande att se vart denna nya väg kommer att leda?! Tycker numer om att fixa i trädgården, har ju ork nu. Får en massa ideér som blir till lite olika projekt. Till familjen hör även två utflugna döttrar: min dotter och henne två döttrar samt Lasses dotter och hennes två söner.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela