lenasnewlife

Denna blogg handlar om mina fyra hundar; bordercollierna Bezz 13 år, Guinezz 6 år, Glizz 1 år och en golden Raki 6 år. Om min viktresa som gett mig ett nytt liv, min familj, mina vänner, min utbildning till ackupunktör för hund och häst och alla trädgårdsprojekt.

- 26 eller -4.

Publicerad 2013-01-20 19:01:22 i Allmänt

Och så var även denna helg över.
En helg som började i moll, men slutar i dur.
Lördagen började med -26 grader. Uch och fy, det är alldeles för kallt. Trodde jag skulle förfrysa fingrarna när jag la ut fågelmat. Hundarna hoppade på tre ben bara efter 5 minuter. Nej, inga utomhusaktiviteter denna dag.
Bara att bära in massor av ved (vilket gubben skulle gjort under fredagen..) och sen tända i kakelugnen och få upp värmen inomhus. Fram med snabeldraken (skulle gubben gjort under fredagen...) och röja av. Humöret var inte på topp, skällde på gubben då jag tyckte han kunnat fixa till lite mer hemma, då han är hemma på dagarna och jag jobbar. Gubben blev naturligtvis sur och tyckte att jag bara skäller (=sant). Ja, ja så kan det vara i de flesta förhållanden.
Men om lördagen gick i moll så blev söndagen dess bättre.
Vädret var bättre, bara -4 grader och SOL. Humöret var bättre.
Åkte till klubben för att träffa gänget och att träna. Så skönt att kunna träna på klubben med plogad plan. Glizz skötte sig riktigt bra idag, blev dock lite låg efter av att två andra kompisar gruffade lite. Efter det lilla grollet fick Glizz svårt att bli lämnad vid inkallningen. Men till slut fixade hon det och allt var ok.
Glizz har ett väldigt tydligt kroppsspråk och hon visar alla att hon är en vänlig tik. Kul, för iom det går hon bra ihop med samtliga tikar i gruppen, 4 schäfertikar och en labbetik. Och när vi fikar, har vi alla hundarna med in i klubbstugan. Går så fantastsikt bra.
 
Efter träningen tog jag ut Guinezz och vi gick en härlig promenad, innan jag åkte och köpte semlor och tog med hem till eftermiddagskaffet.
 
Så här härligt var det på klubben idag:
 
 
 
 
Mina fina flickor:
Glizz & Guinezz
 
Nu laddar vi för en ny jobbvecka, med tidiga mornar. Och håll tummarna att tågen går i tid!
Ha en bra vecka alla vänner!
 
Glöm inte att vara rädda om varandra!
 
Lena & ♥G♥-na
 

Kommentarer

Postat av: peggy mys & gaia

Publicerad 2013-01-20 19:19:12

har också tränat på appellplanen idag som är oplogad! Därför blev det uppletande. Körde lite lydnad på kommunens parkering och vad händer? DET BÖRJAR SNÖA!
FY och Usch! Kram!

Postat av: Lena

Publicerad 2013-01-21 08:04:12

Vi fick oxå mer snö, fast det kom på kvällen. Nu får det vara nog med snö!

Postat av: Susan

Publicerad 2013-01-21 20:48:48

Tycker han var värd att skälla på, lite slappa efter en hård jobbar ve vore du värd:), hoppas han tog åt sig till denna helg ha ha.
Flitig du är som börjat träna, jag åker bara skdior och planera att träna ;))
Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej som tycker jag är mitt i livet. Har passerat "de femtio" men har inte mått så bra som jag gör nu på över femton år. I januari 2011 genomgick jag en Duodenal switch operation. Det är en aggressivare typ av överviktsoperation. Denna op räddade nog mitt liv! Jag och min sambo Lasse bor på en liten gård, 1,5 mil utanför Sala. Vi flyttade hit 2007. Vi har haft några får, dock inte längre, men förhoppningsvis i framtiden igen. Ett gäng med dvärghöns finns här och vår charmige katt Vilmer. Vi har fyra hundar då vårt stora intresse är just hundar. Jag är instruktör inom Sv Brukshundklubben sen 1982. Tycker dock idag att träningen är roligare än själva tävlandet. Våra hundar är tre bordercollies; Bezz 13 år, Guinezz 6 år och Glizz 1 år samt en jaktgolden Raki 6 år. Går en utbildning i ackupunktur för hund och häst i Falun. Så intressant, så spännande och otroligt roligt. Skall bli spännande att se vart denna nya väg kommer att leda?! Tycker numer om att fixa i trädgården, har ju ork nu. Får en massa ideér som blir till lite olika projekt. Till familjen hör även två utflugna döttrar: min dotter och henne två döttrar samt Lasses dotter och hennes två söner.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela