lenasnewlife

Denna blogg handlar om mina fyra hundar; bordercollierna Bezz 13 år, Guinezz 6 år, Glizz 1 år och en golden Raki 6 år. Om min viktresa som gett mig ett nytt liv, min familj, mina vänner, min utbildning till ackupunktör för hund och häst och alla trädgårdsprojekt.

Modemet nere...

Publicerad 2013-03-15 11:13:40 i Allmänt

Tänk vad beroende man har blivit. Modemet ligger nere och det går inte att använda datan hemma.
Tänkte bara meddela att vi ändå lever här uppe i mininorrland.
I morse var det -21 grader. = inte kul!
Förra året, denna helg, satt vi i trädgården och drack kaffe och det var nästan barmark.
Gud vad jag längtar efter lite värme!
Bild: -21, fy fan. Önskar jag kunde krypa ner under täcket igen!
 
Förra helgen var det dock riktigt skönt.
Långa prommenader med hundarna, härlig träning med Glizz på klubben och första kaffet vid husknuten i trädgården.
 
 
Vissa tycker dock att hon skall få en egen stol!
Förra fredagen var jag på begravning, min älskade morbror hade gått bort, 82 år. Alldeles för tidigt.
Har så blandade känslor för det här med begravningar. Men jag har ett ord jag tycker passar:
BITTERLJUVT
Det jag menar är att själva begravningsakten i kyrkan är vacker men oerhört sorglig. Men stunden därefter kan ju bli en riktig högtid, där man hedrar den avlidne på ett varmt och ljuvligt sätt.
Då min morbror var en person med stor värme, stort hjärta och hade en underbar humor blev just stunden efteråt helt fantastisk. Mycket värme, fina ord och många goda skratt.
Samtidigt är det så otroligt trevligt att får träffa alla mina kusiner igen, trots att stunden är sorglig.
♥Vila i frid, älskade morbror.♥
Efter begravningen passade jag på att åka hem till mina älsklingsflickor: Hannah, Tilda och Tuva för att tillbringa en mysigt fredagskväll tillsammans. Det gäller att passa på när tillfällen kommer.
(foto taget förra sommaren)
 
I veckan hade vi ett födelse"barn" här hemma.
Den allra goaste, snällaste och finaste Golden jag känner fyllde hela 7 år!
Grattis lilla hjärtat!
 
Det var lite kort om den senaste tiden. Då jag lånat datan vill jag att inlägget skall bli så kort som möjligt. Hoppas vi får igång vårt modem nu i helgen så allt blir som vanligt igen.
 
Hoppas på lite värme (fast dom säger att hela helgen ska bli kall) och önskar alla en riktigt skön helg!
 
Glöm inte att vara rädda om varandra!
 
Lena & ♥G♥na

Kommentarer

Postat av: Susan

Publicerad 2013-03-16 15:59:38

Modemet ska tydligen paja för att man ska få en uppdatering från gården ;)
Brrr det är ruggit kallt men mitt på dagen i solen värmer det :)
Ha en skön helg / Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej som tycker jag är mitt i livet. Har passerat "de femtio" men har inte mått så bra som jag gör nu på över femton år. I januari 2011 genomgick jag en Duodenal switch operation. Det är en aggressivare typ av överviktsoperation. Denna op räddade nog mitt liv! Jag och min sambo Lasse bor på en liten gård, 1,5 mil utanför Sala. Vi flyttade hit 2007. Vi har haft några får, dock inte längre, men förhoppningsvis i framtiden igen. Ett gäng med dvärghöns finns här och vår charmige katt Vilmer. Vi har fyra hundar då vårt stora intresse är just hundar. Jag är instruktör inom Sv Brukshundklubben sen 1982. Tycker dock idag att träningen är roligare än själva tävlandet. Våra hundar är tre bordercollies; Bezz 13 år, Guinezz 6 år och Glizz 1 år samt en jaktgolden Raki 6 år. Går en utbildning i ackupunktur för hund och häst i Falun. Så intressant, så spännande och otroligt roligt. Skall bli spännande att se vart denna nya väg kommer att leda?! Tycker numer om att fixa i trädgården, har ju ork nu. Får en massa ideér som blir till lite olika projekt. Till familjen hör även två utflugna döttrar: min dotter och henne två döttrar samt Lasses dotter och hennes två söner.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela