lenasnewlife

Denna blogg handlar om mina fyra hundar; bordercollierna Bezz 13 år, Guinezz 6 år, Glizz 1 år och en golden Raki 6 år. Om min viktresa som gett mig ett nytt liv, min familj, mina vänner, min utbildning till ackupunktör för hund och häst och alla trädgårdsprojekt.

Bad-dag

Publicerad 2012-07-04 22:48:46 i Allmänt

Igår åkte jag och Glizz ut till Inga-Lills (RevaLills Kennel) lantställe vid Grödinge.
Vilken mysig dag det blev. Vi grillade, pratade, skrattade. Hundarna lekte,badade och hade jättekul.
 
Glizz och "gammel"matte har mysstund.
 
Till denna fantastiska utsikt grillade vi.
 
Sen skulle det badas:
 
 
 
Glizz eller kanske Loch Ness?
 
Blöt och lycklig liten loppa:
 
Vilka underbara timmar det blev både för fyrbenta och för tvåbenta!
 
 
Nu till helgen kommer en supergod vän och hennes hund hit. Dom skall bo här för dom skall tävla  högre spår på Heby Bk. Hoppas det blir fint väder dagen före tävling så vi kan ha en mysig grillkväll. Ser så fram emot att dom kommer hit. Sen håller vi alla tummar att det skall gå bra på själva provet.
 
Glöm inte att vara rädda om varandra.
 
Thats all folks!
 
Lena & ♥G♥-na
 
 

Kommentarer

Postat av: Peggy

Publicerad 2012-07-04 23:37:31

Åh så härligt det ser ut! Ska bli så underbart att ses! Ringer på.fredag! Kram!!!

Postat av: Susan

Publicerad 2012-07-06 18:26:14

Det var väl under förra årets besök du försökte tinga till dig lilla Lizzie om jag inte mins fel ;). Fast då gick det ju åt ngr flaskor vin med ha ha.
Min träningskompis ska med tävla i Heby.Vi får väl se vem som har bäst träningskompisar efter träningen ;))
Jag är inte klar med P:s lyd för att tycka det är ngn ide att anmälla men efter gårdagens pass fick jag nytt hopp :))
Trevlig helg / Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej som tycker jag är mitt i livet. Har passerat "de femtio" men har inte mått så bra som jag gör nu på över femton år. I januari 2011 genomgick jag en Duodenal switch operation. Det är en aggressivare typ av överviktsoperation. Denna op räddade nog mitt liv! Jag och min sambo Lasse bor på en liten gård, 1,5 mil utanför Sala. Vi flyttade hit 2007. Vi har haft några får, dock inte längre, men förhoppningsvis i framtiden igen. Ett gäng med dvärghöns finns här och vår charmige katt Vilmer. Vi har fyra hundar då vårt stora intresse är just hundar. Jag är instruktör inom Sv Brukshundklubben sen 1982. Tycker dock idag att träningen är roligare än själva tävlandet. Våra hundar är tre bordercollies; Bezz 13 år, Guinezz 6 år och Glizz 1 år samt en jaktgolden Raki 6 år. Går en utbildning i ackupunktur för hund och häst i Falun. Så intressant, så spännande och otroligt roligt. Skall bli spännande att se vart denna nya väg kommer att leda?! Tycker numer om att fixa i trädgården, har ju ork nu. Får en massa ideér som blir till lite olika projekt. Till familjen hör även två utflugna döttrar: min dotter och henne två döttrar samt Lasses dotter och hennes två söner.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela