lenasnewlife

Denna blogg handlar om mina fyra hundar; bordercollierna Bezz 13 år, Guinezz 6 år, Glizz 1 år och en golden Raki 6 år. Om min viktresa som gett mig ett nytt liv, min familj, mina vänner, min utbildning till ackupunktör för hund och häst och alla trädgårdsprojekt.

Ja, jag lever...

Publicerad 2012-12-09 21:34:09 i Allmänt

men lite tid över för bloggande har det varit!
Främsta orsaken är att det har varit ett intensivt pluggande sen sist.
Sista dagarna i november hade vi sluttentamen i akupunktöursutbuldningen; både teoretiskt och praktiskt prov skulle göras. Så ni förstår att det gällde att vrålplugga.
Men det var det värt!!!
 
♥ Här är beviset ♥:
 
Här är hela klassen samlad, både utbildade hund- och hästakupunktörer:
Så om ni vill ha hjälp med nåt problem hos er hund är det bara att ringa 070 728 54 98.
 
 
Men jag har även gjort en massa andra saker sen sist.
Bla har jag varit på Globen med bästa dottern Hannah, dotterdotter Tilda och brosdotter Nellie för att njuta av 2012 års Globen Horse Show.
Först var vi hemma hos Hannahs pappa Anders o hans fru Susanne, där vi skulle lämna Tuva och blev bjudna på en trevlig lunch.
Tilda, Tuva & Nellie.
 
Äntligen framme; the show can begin:
 
Vi hade kanonplatser, men tyvärr räckte ändå inte min lilla kamera till för att ta bra foton. Här är ett 20-spann med shettisar. Är nog inte det enklaste att hantera.
 
 
Har även haft en fantastisk dag i fårhagen i Mariefred.
Fick en inbjudan pga av ett återbud, att få följa med till Anna i Mariefred för att få hjälp med vallningen.
Först började vi hemma hos min goa uppfödare med en god middag, gott vin och övernattning.
Efter en tidig frukost, pacjkade vi ner kaffe och mackor och sen styrde vi mot Mariefred.
Vilken toppendag det blev!
Jag har ju ändå vallat en hel del under åren (dock utan större framgång) men Anna hade ett helt nytt tänk vad gäller vallning. Detta kändes så rätt. Även om nu jag fått Glizz för alla mina synders skull  så var jag så nöjd med dagen. Hon har mycket vall i sig, lilla Glizz.
Här är det lina på som gäller! Nästa gång är det fålla som gäller!
 
 
 
 
Fikapaus!
Bästa flickorna var med
 
 
Galen liten Glizz:
 
Men med lite hjälp av Anna så...
 
 
 
Och det bästa av allt var, att trots att hon är en liten galenpanna så är vin välkomna tillbaka!!!
Är så glad för det, för hjälp med vallningen med denna lilla fröken lär jag behöva!
Tröstar mig med att mamma Reva var lika "galen" till en början. Även syster, yster Gippa var väldigt tuff i början, men har nu blivit riktigt bra!
 
Syster Gippa:
 
Inga-Lill & Gippa_
 
Olle & storasyster Lova:
 
Och så har det blivit december, 1:a advent har passerat.
Massor av snö har vi fått. Kallt, så in i vassen är det. Svårt att träna när det är mer än minus 10 grader. 1:a advent blev det bara härlig bus på klubben med nya kompisen Bellis (jaktlabbe). Tror nog att det bara var bra för "lilla monstret" att få komma ner på klubben och enbart har roligt. Och Bellis gillar hon.
 
Bellis & Glizz
 
 
1:a advent har ju passerat och lite julpynt har hunnits med.
Julgruppen till köksbordet är fixad:
 
Adventsljusstaken blev inte klar till 1:a advent men före 2:a advent var den klar.
 
I morgon börjar jag åka nya lokaltåget till Stockholm. Håll tummarna att det kommer att funka och önska mig lycka till, tror att det kan behövas!
På onsdag är det julbord med jobbet. Har bokat på Solliden, Skansen. Skall ju vara ett av Stockholms bästa, så det låter väl bra.
 
Hoppas ni alla får en bra vecka!
 
Glöm inte att vara rädda om varandra!
 
Lena & ♥G♥-n

Kommentarer

Postat av: Susan

Publicerad 2012-12-10 00:35:48

Mysigt med allt pynt som man kan roa sig med nu och ljusen som gör det både varmare och ljusare :)
Hoppas julbordet blir gott.
Kram S

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej som tycker jag är mitt i livet. Har passerat "de femtio" men har inte mått så bra som jag gör nu på över femton år. I januari 2011 genomgick jag en Duodenal switch operation. Det är en aggressivare typ av överviktsoperation. Denna op räddade nog mitt liv! Jag och min sambo Lasse bor på en liten gård, 1,5 mil utanför Sala. Vi flyttade hit 2007. Vi har haft några får, dock inte längre, men förhoppningsvis i framtiden igen. Ett gäng med dvärghöns finns här och vår charmige katt Vilmer. Vi har fyra hundar då vårt stora intresse är just hundar. Jag är instruktör inom Sv Brukshundklubben sen 1982. Tycker dock idag att träningen är roligare än själva tävlandet. Våra hundar är tre bordercollies; Bezz 13 år, Guinezz 6 år och Glizz 1 år samt en jaktgolden Raki 6 år. Går en utbildning i ackupunktur för hund och häst i Falun. Så intressant, så spännande och otroligt roligt. Skall bli spännande att se vart denna nya väg kommer att leda?! Tycker numer om att fixa i trädgården, har ju ork nu. Får en massa ideér som blir till lite olika projekt. Till familjen hör även två utflugna döttrar: min dotter och henne två döttrar samt Lasses dotter och hennes två söner.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela