lenasnewlife

Denna blogg handlar om mina fyra hundar; bordercollierna Bezz 13 år, Guinezz 6 år, Glizz 1 år och en golden Raki 6 år. Om min viktresa som gett mig ett nytt liv, min familj, mina vänner, min utbildning till ackupunktör för hund och häst och alla trädgårdsprojekt.

Äntligen!

Publicerad 2012-07-22 20:59:39 i Allmänt

◊◊  X2  ◊◊
 
1. Äntligen SEMESTER!
2. Äntligen kan jag ladda upp foton igen!
 
Men vi börjar med veckan som varit.
 
På jobbet har det varit stilltje de senaste veckorna, man märker att Sverige har semester. Det går inte att få tag på nån och den ingående posten är lika med noll. Men städat får man ju....
 
I veckan fick vi trevligt besök!
Åsa, Samuel och Hampus har varit uppe i Sthlm på en veckas semester. Och dom ville komma hit och hälsa på. Toppenkul tyckte vi. Ännu roligare blev det då Åsas mamma Lena och hennes nya man Håkan oxå ville komma.
 
Lena & Håkan
 
Åsa & Lena
 
Samuel, Hampus, Guinezz och Elvis
 
Först drack vi kaffe och käkade mackor. Sen så hade jag bakat en hallon & björnbärspaj och till den vispad grädde.
 
Håkan & Lasse
 
Sen kom även Hannah, Tilda och Tuva. Det kunde inte bli bättre!
 
Lite blygt i början.
 
Det visade sig att det verkligen blev en toppendag.
Det är ju ganska långa avstånd och det är ju inte alltid som man kan få ihop en träff. Så denna dag blev verkligen en fullträff!
 
Finaste Åsa & Hannah
 
Bästa barnbarnen Samuel, Hampus, Tuva och Tilda.
 
Tilda & en blöt Glizz
 
Sen fick jag baka en ny paj då den första tagit slut. Denna blev en krusbärspaj med kokos och mandelmassa. Här väntar vi på att pajen skall bli klar.
 
Sen kom en regnskur (ovanligt, eller) och vi fick krypa in i pergolan i sköna filtar och härliga sagoböcker. Tack Mimmi, dom blev verkligen uppskattade!
 
Senare skulle vi grilla, men då fungerade inte gasolen så det blev att steka fläskfileén istället. Efter vi ätit åkte Hannah och flickorna hem, i sin nyinköpta fina bil (ford focus-99). Så skönt att dom har en bra bil så dom kan åka vart dom vill!
 
Tuva & Tilda har mysstund med goa Raki.
 
Tilda & Raki
 
Så blev det då äntligen SEMESTER !
Firade lite med mosserande vin med jordgubbar direkt när jag kom hem i fredags!
I lördags åkte vi in till Västerås och fyllde på gasolen till grillen. Passade på att köpa en ny kaffebryggare, vilket var på tiden. Sen åkte vi till Granngården och köpte värpfoder och havrekross till hönsen. Kändes skönt att ha gjort detta.
Idag, söndag, har jag (äntligen) kunnat klippa gräsmattan. Skönt att även ha detta gjort. Men det tar på krafterna. Det tar minst två timmar, tur att jag gillar det. Får ta det som ett gympass. Allt regn gör ju att man nästan måste använda lie...Har även gått runt och nypt av alla vissna blommor så nya kan komma.
 
Första semestermorgonen: frukost och korsord ute i solen.
 
Gott kaffe i nya bryggaren blir det:
 
Tror även Vilmer tycker det är skönt med semester.
 
Och i morgon, måndag, kommer bästa vännen Mimmi på besök. Och vi har en fullspäckad vecka, med massor av roliga saker som skall göras, utflykter och gud vet vad. Det kommer bli en toppenvecka!
 
Hoppas ni alla har en skön sommar oavsett om ni jobbar eller har  semester.
Vädret kan väl knappast bli sämre...eller...
 
Glöm inte att vara rädda om varandra!
 
Lena & ♥G♥-na
 

Kommentarer

Postat av: Susan

Publicerad 2012-07-22 23:34:49

Vilket fint väder Ni har. Här är det oftast regn och grått :(
Ser ut som en toppenstart på semestern , hoppas den fortsätter lika bra.
Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej som tycker jag är mitt i livet. Har passerat "de femtio" men har inte mått så bra som jag gör nu på över femton år. I januari 2011 genomgick jag en Duodenal switch operation. Det är en aggressivare typ av överviktsoperation. Denna op räddade nog mitt liv! Jag och min sambo Lasse bor på en liten gård, 1,5 mil utanför Sala. Vi flyttade hit 2007. Vi har haft några får, dock inte längre, men förhoppningsvis i framtiden igen. Ett gäng med dvärghöns finns här och vår charmige katt Vilmer. Vi har fyra hundar då vårt stora intresse är just hundar. Jag är instruktör inom Sv Brukshundklubben sen 1982. Tycker dock idag att träningen är roligare än själva tävlandet. Våra hundar är tre bordercollies; Bezz 13 år, Guinezz 6 år och Glizz 1 år samt en jaktgolden Raki 6 år. Går en utbildning i ackupunktur för hund och häst i Falun. Så intressant, så spännande och otroligt roligt. Skall bli spännande att se vart denna nya väg kommer att leda?! Tycker numer om att fixa i trädgården, har ju ork nu. Får en massa ideér som blir till lite olika projekt. Till familjen hör även två utflugna döttrar: min dotter och henne två döttrar samt Lasses dotter och hennes två söner.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela