lenasnewlife

Denna blogg handlar om mina fyra hundar; bordercollierna Bezz 13 år, Guinezz 6 år, Glizz 1 år och en golden Raki 6 år. Om min viktresa som gett mig ett nytt liv, min familj, mina vänner, min utbildning till ackupunktör för hund och häst och alla trädgårdsprojekt.

Helger, vardag och fint främmande!

Publicerad 2013-01-13 21:48:32 i Allmänt

Ja, då har halva första månaden på det nya året gått.
Och inte har jag bloggat en endaste gång!
Inser att det jag har minst av och behöver mest är
∞∞TID∞∞
Dagarna är låånga och mörka. Tycker att jag bara reser till och från jobbet; åker hemifrån kl 05.15 och är hemma först efter 18 på kvällen. Önskar att jag hade mer sk "egen tid" men nu är det som det är och det är bara att hoppas att det kommer att kännas bättre ju närmare våren kommer.
Tyvärr har det inte blivit så mycket hundträning heller. Det har vi kylan och ishalkan att tacka för.
 
Istället för hundträning har det blivit mänsklig social "träning"....
 
Julafton var vi ensamma hemma tillsammans med hundarna. Vår "stora julafton" har vi på juldagen hemma hos mina föräldrar då alla kommer dit, som jag nämnt tidigare. Men hundarna fick sina julklappar på julafton:
 
Guinezz öpnnar sitt lilla godispaket:
 
Sen fick dom sina stora paket:
Bäddar som var så stora att dom räckte till både sängar och bilburar.
BackonTrack täcken, så nu kan dom ligga i bilen efter ett vallpass även när det är kallt.
 
Nybäddat och fint:
Nytt underlag till Glizz säng:
Nytt underlag till Guinezz bädd:
Och naturligtvis fick även Raki ett nytt:
 
På nyårsafton kom Inga-Lill och Olle hit.
Vi åt och drack gott hela kvällen ända fram till 02.00.
Istället för raketer släppte vi upp två papperslyktor:
 
På nyårsdagen tog vi en prommenad med alla dogsen:
Antingen ishalka eller leråker. Gissa om tjejerna (och vi) var skitiga efter en timmes promenad!
 
Resten av dagen mös/slapppade vissa i soffan!
Olle, Lova och Lasse:
 
Efter nyår var jag ledig tre dagar, så skönt!
Åkte ner till Gnesta och var barnvakt till världens goaste tjejer.
På önskelistan stod lerbakning, målning och göra pärlhalsband. Vi fick en jättemysig eftermiddag tillsammans. När sen Hannah kom hem hade vi en skön kväll ihop, åt Tacos som Tilda bestämt.
 
Tuva och Tilda "bakar"
 
Målarstund:
 
Senare när flickorna somnat hade Hannah och jag en härlig tekväll framför Camilla Läckbergs svenska deckare på TV, därefter en stunds trevligt tjejsnack innan vi gick till sängs.
 Torsdagen började med härlig morgonmys i soffan: 
 
 
 
Efter frukosten åkte vi till Kungens kurva för att gå på bio. Men först hann vi in en sväng på IKEA och ja, jag köpte värmeljus och en ny tvättkorg.
Lunch på Mc D och därefter in på Heron City där vi såg Sune åker till Grekland. Efter filmen gick vi in på ElGiganten där jag köpte en vattenkokare i namnsdagsprsesent till Hannnah.
Därefter skildes vi och jag for hem till Sala. Två härliga dagar blev det!
 
 
Sen kom en lugn helg och en arbetsvecka innan det åter blev helg.
Idag har jag plockat ner alla tomtar, nu skall de bara upp på vinden tills nästa jul.
 
Åkte ner till klubben för att träna lydnad med Glizz. Tog det lite lugnt då hon varit lite småknepig sen löpet. Men hon tyckte det var kul och var riktigt trevlig mot de övriga. Så det blev en riktigt trevlig start på vårens gruppträning.
Så nu måste här läggas upp en plan...
 
Igår fick vi riktigt fint främmande.
Tre par kom och denna dag kom de hela vägen fram till fågelbordet så jag kunde sitta inne och fota.
 
Fru Domherre:
 
Herr Domherre:
 
 
Hoppas ni alla får en bra vecka!
 
Och glöm inte att vara rädda om varandra!
 
 
Lena och tjejerna.

Kommentarer

Postat av: PeggY

Publicerad 2013-01-13 23:31:04

Mysigt verkar du haft det! Saknar dig mycket och saknar ljuset, våren och värmen!

Postat av: Lena

Publicerad 2013-01-14 08:00:33

Saknar dig och dom andra såå mycket. Längtar efter en träningsdag ihop när det är lite bättre underlag.

Postat av: Susan

Publicerad 2013-01-16 00:15:51

Låter som en trevlig Nyår men väldigt många vov vov :))Vem bestämde i flocken ?....förutom du då ;)
Nej träning får nog vänta här med, för halt och för isigt just nu.
Vackert besök i holken , det ända jag saknar är min holk just nu men jag jobbar på en ny.
Kram

Postat av: Lena

Publicerad 2013-01-16 08:26:24

Reva och Guinezz är dom som bestämmer. Dom är ju äldst, väldigt lika till sättet och funkar inte så bra ihop. Inne får dom vara i varsitt rum och ute gäller det att ha tummen i ögat på damerna.

Postat av: Görel

Publicerad 2013-01-19 17:09:13

FINT FOTO det sista, oh vad jag skulle vilja se sådana fåglar hos mig men det är ju skogsfåglar!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej som tycker jag är mitt i livet. Har passerat "de femtio" men har inte mått så bra som jag gör nu på över femton år. I januari 2011 genomgick jag en Duodenal switch operation. Det är en aggressivare typ av överviktsoperation. Denna op räddade nog mitt liv! Jag och min sambo Lasse bor på en liten gård, 1,5 mil utanför Sala. Vi flyttade hit 2007. Vi har haft några får, dock inte längre, men förhoppningsvis i framtiden igen. Ett gäng med dvärghöns finns här och vår charmige katt Vilmer. Vi har fyra hundar då vårt stora intresse är just hundar. Jag är instruktör inom Sv Brukshundklubben sen 1982. Tycker dock idag att träningen är roligare än själva tävlandet. Våra hundar är tre bordercollies; Bezz 13 år, Guinezz 6 år och Glizz 1 år samt en jaktgolden Raki 6 år. Går en utbildning i ackupunktur för hund och häst i Falun. Så intressant, så spännande och otroligt roligt. Skall bli spännande att se vart denna nya väg kommer att leda?! Tycker numer om att fixa i trädgården, har ju ork nu. Får en massa ideér som blir till lite olika projekt. Till familjen hör även två utflugna döttrar: min dotter och henne två döttrar samt Lasses dotter och hennes två söner.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela