lenasnewlife

Denna blogg handlar om mina fyra hundar; bordercollierna Bezz 13 år, Guinezz 6 år, Glizz 1 år och en golden Raki 6 år. Om min viktresa som gett mig ett nytt liv, min familj, mina vänner, min utbildning till ackupunktör för hund och häst och alla trädgårdsprojekt.

Soft helg

Publicerad 2013-01-27 20:55:59 i Allmänt

En vecka med inställda tåg, långa väntetider på kalla peronger. Börjar snart bli en vana!
Varje morgon började med sträng kyla -23, -22,-21, -22 men i fredags var det bara -8!
När det är kallt så många dygn i sträck märker man att man bor i ett gammalt hus. -22 ute och inte mer än 13 grader inne. Då gäller det att elda.
Det är inte ofta som Guinezz tillåter Raki sova i samma bädd, men vad gör man inte för att hålla värmen:
 
Men som tur är så tog kylan slut (för den här gången) och samtidigt kom helgen. Hannah kom och hämtade mig på jobbet och vi åkte hem till mamma och pappa i Bålsta. Mamma fyller år idag söndag, men pensionär som hon är hade hon fullt upp idag, så det var till att fira henne i fredags.
Det blev en jättetrevlig kväll där brorsan Mats och hela hans familj kom.
Vi bröt upp så att vi skulle vara hemma tills Gladiatorerna började = Tildas favoritprogram.
 
Tilda visar hur en surfplatta fungerar.
 
Lördagen bestod av ett par timmar i Sala stadspark, där dom har en superfin lekpark.
Sen åkte vi hem och middagen hade ju flickorna bestämt så naturligtvis blev det Tacos:
 
Tilda 4.5 år, nästa generations hundinstruktör:
Glizz klar:
 
Guinezz klar:
 
Jajamensam, efter lite platsombyten så ligger nu hela ligan, precis som Tilda vill:
 
Sen blev det en massa hundmys:
Tuva och Raki
 
Tilda och Glizz
 
Söndag = träning med Glizz
-3 grader, perfekt träningsväder!
Idag när vi kom ner till klubben betedde sig Glizz som ett riktigt monster! Vid varje kommendering morrade hon, vid ett "nej" morrade hon eller högg i snön. Varje boll eller kampgrej dom andra hade, ansåg hon var hennes viket resulterade i att hon kastade sig ut i kopplet med ett vrål som bara en liten BC kan åstadkomma.
Hon var ganska billig då kan jag lova!!!
Sen gick vi in och fikade, hon fick hälsa på alla i gruppen och efter fikat gick träningen riktigt bra!
Måste nog låta henne hälsa på sina kompisar före träningen ett tag framöver. Vill ju att HELA träningen skall vara positiv.
 
Hopp-Sitt-Återhopp
 
 
 
Apportering:
 
 
Nu kommer en höjdarvecka!
På onsdag far jag åter till Falun för vidarutbildning för akupunktur för häst. Ska bli såå himla kul.
Dessutom behöver jag då bara åka tåget till Sthlm två dagar !!!
Vädret skall ju dessutom hålla hyfsad temperatur, dock nederbörd och blåst mot slutet av veckan. Bara hoppas man kommer hem igen innan skiten kommer.
 
Hoppas ni alla får en riktigt bra vecka!
 
Glöm inte att vara rädda om varandra!
 
Lena & ♥G♥-na

Kommentarer

Postat av: Susan

Publicerad 2013-02-01 14:49:28

Så söta bilder på barnbarn som tränar hund, dom ser ut att ha så mysigt ihop :). Kanske blir din nya rapportmottagare :). Söta systeryster med sitt öra. Håller på att röja i gamla huset så snart har jag ett stort träningsrum att hålla till i under dessa kalla månader :))
Trevlig helg och hoppas kursen var så bra som du trodde.
Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej som tycker jag är mitt i livet. Har passerat "de femtio" men har inte mått så bra som jag gör nu på över femton år. I januari 2011 genomgick jag en Duodenal switch operation. Det är en aggressivare typ av överviktsoperation. Denna op räddade nog mitt liv! Jag och min sambo Lasse bor på en liten gård, 1,5 mil utanför Sala. Vi flyttade hit 2007. Vi har haft några får, dock inte längre, men förhoppningsvis i framtiden igen. Ett gäng med dvärghöns finns här och vår charmige katt Vilmer. Vi har fyra hundar då vårt stora intresse är just hundar. Jag är instruktör inom Sv Brukshundklubben sen 1982. Tycker dock idag att träningen är roligare än själva tävlandet. Våra hundar är tre bordercollies; Bezz 13 år, Guinezz 6 år och Glizz 1 år samt en jaktgolden Raki 6 år. Går en utbildning i ackupunktur för hund och häst i Falun. Så intressant, så spännande och otroligt roligt. Skall bli spännande att se vart denna nya väg kommer att leda?! Tycker numer om att fixa i trädgården, har ju ork nu. Får en massa ideér som blir till lite olika projekt. Till familjen hör även två utflugna döttrar: min dotter och henne två döttrar samt Lasses dotter och hennes två söner.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela