lenasnewlife

Denna blogg handlar om mina fyra hundar; bordercollierna Bezz 13 år, Guinezz 6 år, Glizz 1 år och en golden Raki 6 år. Om min viktresa som gett mig ett nytt liv, min familj, mina vänner, min utbildning till ackupunktör för hund och häst och alla trädgårdsprojekt.

Gott Slut och Gott Nytt År!

Publicerad 2012-12-30 21:00:47 i Allmänt

ÖNSKAR ALLA VÄNNER
 
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR !
 
 
 
Vår julafton var lugn och skön, bara Lasse, jag, katten och hundarna.
På Juldagen åkte vi hem till mor och far i Bålsta. Hannah. Tilda och Tuva kom dit och även min bror Mats och hela hans familj kom. Det blev vår stora julafton.
Och tänk, vi hade nog alla varit snälla för tomten hade varit där under natten och lämnat massor av paket!
Det blev en härlig dag tillsammans. Tyvärr var kameran inte med denna gång.
 
Och i morgon är det 2012 års sista dag!
En reflektion över året kommer i nästa blogg.
 
I morgon kommer goa vänner från Tyresö hit. Ska bli så kul. Här smäller inga grannar smällare eller raketer, så det är ett paradis för hundarna.
 
Hoppas ni alla får en trevlig nyårsafton och att era fyrfota vänner slipper en massa smällare!
 
Tänk vad ett nytt år kan innebära!
Ett helt nytt tomt blad som öppnas. Bara att fylla i!
Så spännande!
 
Glöm inte att vara rädda om varandra!
 
Lena - Lasse
Guinezz - Glizz - Raki
Vilmer

Kommentarer

Postat av: Susan

Publicerad 2012-12-31 15:16:40

Jag hoppa vi båda får ett bra år med våra stjärnor till hundar :)
Gott Nytt år och ett underbar t2013 önskar jag dig och din familj.
Kramizar Susan med flock :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej som tycker jag är mitt i livet. Har passerat "de femtio" men har inte mått så bra som jag gör nu på över femton år. I januari 2011 genomgick jag en Duodenal switch operation. Det är en aggressivare typ av överviktsoperation. Denna op räddade nog mitt liv! Jag och min sambo Lasse bor på en liten gård, 1,5 mil utanför Sala. Vi flyttade hit 2007. Vi har haft några får, dock inte längre, men förhoppningsvis i framtiden igen. Ett gäng med dvärghöns finns här och vår charmige katt Vilmer. Vi har fyra hundar då vårt stora intresse är just hundar. Jag är instruktör inom Sv Brukshundklubben sen 1982. Tycker dock idag att träningen är roligare än själva tävlandet. Våra hundar är tre bordercollies; Bezz 13 år, Guinezz 6 år och Glizz 1 år samt en jaktgolden Raki 6 år. Går en utbildning i ackupunktur för hund och häst i Falun. Så intressant, så spännande och otroligt roligt. Skall bli spännande att se vart denna nya väg kommer att leda?! Tycker numer om att fixa i trädgården, har ju ork nu. Får en massa ideér som blir till lite olika projekt. Till familjen hör även två utflugna döttrar: min dotter och henne två döttrar samt Lasses dotter och hennes två söner.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela